Posts Tagged ‘ejek’

Tak baik Au!

Wek2 orang giler…wek2 pondan..wek2 macam2 r lagi manusia ni. Semua dia nak wek2 an. Eh giler ke aku ni wek2 tu pe ha! Wek2 tu macam ejekan la.. Kan orang kita ni selalu mengejek2 kelemahan orang lain. Tak gitu? Tak sepatutnya kita mengecil2kan atau mempermainkan perasan orang lain, kalau kita rasa diri kita hebat, tak payah la kita kacau personaliti orang lain. Jaga diri kita sendiri sudahlah. Ni tak semua orang dia nak ejek dan kejinya. Kalaulah terjadi kat keluarga dia sendiri, tau pulak tu nak marah2..melenting2! Ish2 manusia camni pun ada no..Tau tak setiap manusia tu ada kelemahan..Maknanya orang yg sentiasa keji orang tu juga ada sifat yg lemah. Cuma orang lain tak tau je. Kalau tau, ha siap la dia pulak jadi mangsa.

So ingatlah, hati orang lain kena la jaga gak, agak2 la ye bukan hati kita je nak dijaga.

“Keep Yr Eyes Deep Yr Heart”

Advertisements